kékszalag-2014
Az alábbi listában látod a finneseket akik az idei készalagon indultak.
A lenti formon te is írd be magadat!
Kónya Balázs 8m one design 8one 96 7
Befutó 23:40 körül.
nagyon szoros volt, közel volt 3-4 nyolcas egymáshoz. Tihany elött 21:45 körül elszakadt a grósz így esélyünk nem maradt, csak beérni a visszalévő néhány kilóméteren. The elött elszakadt a genoa is…célba az egyetlen megmaradt fockal értünk, ami itthon Siófokon kiderült, szintén elszakadt. Ezeket félretéve még igy is közel negyven percel javítottuk meg a hajó saját legjobb idejét. A vitorla szakadás jobban érintett mindenkit mint a közel fél napnyi vihar és eső.
Mészáros Gábor Europa-30 Fétis 152 3
Kb 58 évesen keveredtem bele a vitorlásversenyzésbe, és 62 évesen a Finnezésbe, nagybetűvel. Kékszalag 2014 harmadik hely, Europa 30, nagy hagyományokkal bíró Fétisen. Jó banda az Europás, de ha finneseket hívok a Fétisre, nem szeretik. Sokat volt Demeczky Misi, volt Gál Csaba, Zsitvay Szilárd, Kovács Marci. Jó fejek, csak azt hiszik, hogy a finnesek jó vitorlázók és olyat alkotnak, ami miatt az E-sek lemaradnak. Jól látják, sokszor lemaradnak. Most Marci, fiam Krisztián és tulajdonosnéni Ripka Edit (Nagyapi lánya) a csapat. Olyat rohantunk, mint még soha. Bírta árboc (volt korábban, hogy tört ) és a hajó. Befutóról: második előttünk 3 perccel, negyedik mögöttünk 43 másodperccel, utána ötödik, a tavalyi győztes (mi 2.) még 3 secundum. Ki állítja, hogy a vitorlásverseny nem izgalmas? Éjszaka volt pillanat, amikor fogadkoztam magamban (magamban, mert kormányos mindig pozitiv) , hogy ha 1* partot érek, soha többé vitorlásba nem ülök. Ránézek a két csikóra (Krisztián, Marci), azok meg vigyorognak, hogy de jó buli. Most akkor mi van? Én az életünkért, ők meg?
Nem értem!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Solymosi Imre YS-I/1. KALAND.orr 116 15
Mikor indult a szalag 33-as osztályban voltunk. Másnap már Y1. Érdekes osztály a 33-as………olyan mint a Hegylakó c. film története………a végén csak egy maradhat……..így kizárnak mindenkit idővel úgy hogy nem is szólnak róla. Szóval. Rajt előtt 1,5 nappal Kovács Marci küldött egy mailt hogy gyenge lesz a szél……átszerződik a Fétisre mert ott kevesen vannak.
Így maradtunk hárman a Sipi, Varga Tomi és Én.
Az eleje egészen jól alakult. Kenese 75. Siófok 91. talán? Gyakorlatilag kenésétől Révfülöpig genakkereztünk. Sokszor 20 csomó feletti nyomásban nem ritkán 9-9,5 -10 csomós futással. Nem rossz egy közel 4 tonnás hajótól.
A Szigligeti öbölben jött aminek jönnie kellett. A hírek szerint volt 75 km/h szél is. Azon csodálkoztam a legjobban hogy mellettünk egy 8-as és két Eliott 770 tartotta velünk az iramot sőt, mi többet kínlódtunk. Igaz nem volt vihar fok és a grószunk reffelve nagyobb mint egy 8-as teljes vitorlázata.( na jó lehet hogy kicsit túlzás)
Keszthely 95. (talán?) Aztán rommá szakadt a már sokszor foltozott nagy vitorlánk. Levettük és egy szál dakron génuával valahol Zánkáig séta galopp úgy 7-8 csomó környékén. Mindenki gyorsabb volt körülöttünk.
Kicsit csöndesedett a szél. Tamás ötletére a szakadt vitorlát visszahúztuk a legnagyobb reffel. És nőtt a sebességünk.!!! A csőben a Tihanyi domb alatt majdcsak megálltunk ……épp hogy haladtunk 3-4 csomóval:))))
És jött a bünti a hajógyári öbölből….. 1-2 alkalommal tudtam ránézni a szélsebesség mérőre…..20 cs. körül volt az alap ….a többi hab a tortán. ( ha valaki tudja mekkora volt a kb legnagyobb befújás írja meg )
22,50-kor értünk be.
Kicsit jobb eredményre számítottam.
A csapat : Sipi olyan mint mindig. Mindent megcsinál, ügyes kitartó. Most nem beszélt sokat…..el volt foglalva a vitorlázással:)))) Varga Tomi……igazából azt sajnálom hogy most volt először velünk. Bár jönne mindig!!!!!!!
Erős, hasznos tag a hajón!
Ennyi jutott eszembe.
S.Imre
Rutai István YS1 Macarella 26 0
A startnál óvatosan kezdtünk, reff, fock. A reffet hamar felnyitottuk, de a vitorla cserére nem jutott lehetőségünk, úgyhogy egy kissé alulvitorlázva közeledtünk Kenese felé. Kissé nehezen találtuk meg a szélfodulók ritmusát volt itt nyerés-vesztés egyaránt. A bójavételről “véletlenül” készült légi felvétel is, itt lehet elemezni:
https://www.youtube.com/watch?v=DzdVm8qShPI&feature=youtu.be
Innen felrántottuk a nagy ballont és ezzel haladtunk egészen Zánka magasságáig. Itt már kezdett rendesen fújni, párszor megsiklottunk. Az egyik “siklásnál” nagyon felkönnyült a kormány, túlságosan is. Ezután kb fél órát álltunk, oldalaztunk, míg megjavítottam a kormányképtelen hajót, a biztonságból hozott 1 db franciakulccsal. Közben a fiúk a fedélzeten a két vitorlával bravúrosan tartották egyensúlyban a hajót. Az élmezőny után eredtünk, innentől csak a bátorság szabott határt a feljövetelünknek. A hajó végül a 26. helyig ragadott magával minket.