Masters WC 2021
eredmény hét futam után
Stefitől:
4. nap
Rutai István | 19:43 (53 perccel ezelőtt) | ||
címzett: finnesek |
Sziasztok!
A mai napot is a légierő show-jával kezdtük. Szlovák barátaink mesélték, hogy a kempingben, ami gyakorlatilag szomszédos a reptérrel, minden reggel 8.30-kor kapaszkodnak a sátorcövekekbe, ugyanis a lökösök ekkor kezdik a napi rutinjukat. Általában 2 körül végeznek, akkor a szomszédos crossmotor csapat kér magának frekvenciát a kemping mellett. Este ők csak a szúnyogok érkeztével távoznak, átadva helyüket a diszkréten dünnyögő vérszívóknak.
10-kor megbeszélésre voltunk hivatalosak, de most sem sikerült megváltani a Finn osztály jövőjét. A beszédek ugyanazokat a megszokott rigmusokat mantrázták, két percenként 20 másodperc szünetet tartva a felettünk elsüvítő vadászgép miatt.
A szokásos halasztást követően 1-kor szálltunk vízre és valóban szépen épült fel a szél 120 fok körülről.
A megszokott jobbra forgás miatt érdemes volt a rajt után jobbra tartani, de az első rajt meglehetősen lee volt. (A szokásos általános visszahívó után is) Cigi annyira kiváló rajtott vett lee-ben, hogy ezzel még a zsűri elismerését is kivívta magának. A füttyöt követően ki kellett állnia, hiszen a második nap már egyszer a listára került.
Én sajna beragadtam a rajtnál, onnantól kényszerpályán küzdöttem felejthető teljesítménnyel.
A futam után a lelki masszázst követően megdumáltuk, hogy egyértelműen a jobb oldal tűnik kedvezőbbnek. Ráadásul a rendezőség szép nagy lúv rajtot rakott, ezzel is a kedvező döntésre ösztönözve a versenyzőket.
Én is megvilágosodtam: lee-ben hatalmas üres terek voltak, végre full sebességgel tudtam balra elrajtolni. Gondoltam majd a full sebességet beváltom és átügetek a jobb oldalra. Ezt sajna 110 hajónál nem lehet megcsinálni.
Megcéloztam az ég alját és leszegett fejjel vettem a jelet a a futottak még kategóriában.
Ehhez képest Cigi kedvét nem vette el a a hiperaktív zsűri: bátran elrajtolt lúv-ban.
Felfelé nem teljesen koppanóig húzta, ami kicsit még pluszban fizetett. A második hátszélnél kimaradt egy előny beváltásból, de az 5. hely így is szépen csillog.
A futam után szokásos sör-bor-paella tálat követően Cigi felkereste a zsűrit is, ahol megtudta, hogy “mindkét esetben valóban hibázott”
Holnap már csak egy futam van tervbe véve, a szél megint kettüre jelentkezett be – meglátjuk.
Utána pakolunk, búcsubuli és szombat reggel nekivágunk a hazaútnak. Szerintem az Építők Kupára pont haza is érünk :-)))
3. nap
Cigi 2. Stefi 24. Megmutattuk, hogy nem féldisznóért adják az EB bajnoki címet!
Sziasztok!
Ma csak egy futam volt tervbe véve, nehogy elfáradjanak az élemedett korú versenyzők az esti gálavacsorára.
Ezt valahonnan a szél is tudta, sőt a rendezők is, akik a 12-es vízremenetel előtt 11-kor már felhúztak egy AP-t és egy egyest, ami azt jelentette, hogy a rajt 1 helyett 2-kor várható.
Majdnem ördögük volt….
Mindeközben a spanyol légierő rémisztgetett minket két percenként elhúzva a fejünk fölött, most már tudjuk milyen volt Guernica.
1.20.kor sör kávé kombóból erőt merítve kimerészkedtünk a vízre. A helybeliek is vakargathatták a fejüket a pályán, ugyanis a szél 100 és 140 fok között oszcillált.
Végre megnyugodtak ők is meg a szél is kialakultabb lett és elrajtoltunk 120 fokra.
Az előző napok tapasztalatai és az előrejelzés is azt súgta, hogy talán jobbra kéne menni, de leginkább vitorlázni kellett a szélfordulókra. Mivel mindkettőnknek jól sikerült a rajt, így volt esélyünk erre. Pár hellyel hátrébb már a szélfordulóra vitorlázás nehezebb, a 110 fős mezőny miatt mindig valaki jön útjogon vagy a pofánkba áll jobbcsapáson. Cigike másodiknak vette a kreutz bóját de az ausztrál hős (AUS221) aki előtte volt egyértelműen sietősen rajtolt. (és valóban BFD lett a jutalma)
Hátszélben Cigi a tengelyhez képest balra én jobbra nyitottam. Az én oldalam talán jobb volt, de Cigi hősiesen kitartott.
A második cirkálószakaszban ugyanaz volt a kotta, menni kellett a szélfordulókkal. Ez Ciginek köztudottan jól megy, úgyhogy szépen ráült az eredményre.
Az utolsó lee bójavételnél sajna Ciginek becsúszott egy f…sz francia elég véleményesen, de a második hely így is szépen csillog.
Holnapra ismét 10 csomó körüli szelet és napsütést jósolnak, reméljük így is lesz.
Stefi
2. nap
Sziasztok!
Az örjöngő sikerre való tekintettel folytatom a beszámolónkat.
Mára kicsit visszafogottabb volt az előrejelzés, de azért 10-12 csomót igért. Mivel a futamok 13 órakor kezdődnek, ezért reggel bőven van időnk, ami Cigi alukált addig én például elvittem Andit a 100km-re lévő reptérre.
Utána 10-kor a szokásos pékség-kávézóban reggeli. A faluban az átlag életkor 65 év, főleg brit nyuggerek lakják.
A játszótér egy szinte zárt tengeröböl, kb a Balaton keleti medence méretű, körben lakott területekkel.
Ez utóbbi, illetve a tény, hogy valami rejtélyes okból fehér bójákat használnak kissé hektikussá teszi a cirkálást. Nagyjából félpályán látjuk meg a bóját, addig megbúvik a parton lévő házak között.
Cigi beparázott és csinos pachwork vitorláját lecserélte a kisebb North vásznára – nem kellett volna.
Az első rajt szokás szerint csak BFD-vel sikerült, de legalább megúsztam a szégyentablót.
Az első futam első cirkálószakaszában még volt lehetőségünk kicsit lógni, majd visszább vett a szél. Ráadásul a gyengülés nem volt látható a vízen, hirtelen belerohanunk egy szélcsendbe vagy szélfordulóba és néztük, ahogy száz méterrel odébb robog a szerelvény.
Cigi a 2. hátszél végén 16 körül volt, majd a bója körüli csatában elbukott: szerzett két piercinget a hajó két oldalára majd a befutó félszélben teljesen ártatlanul a zsűri is megforgatta. Ez minden bizonnyal az Európa bajnoknak szólt, mert teljesen ártatlan volt a szitu.
Én ijedt nyusziként rajtoltam a második sorból, bár nagy elhatározásom volt, hogy balra megyek, de az élet ezt szerencsére felülírta, így az ég aljáról kicsit feljebb tudtam kicsit kapaszkodni.
De legalább a második hátszél szakaszban volt show elem is: a spanyol légierő bázisa itt van a szomszédban, egy 7-es eurofighter kötelék körözött fölöttünk először fehér csíkot, majd a spanyol bikolórt húzva maguk után. Néhány percig legalább spanyol hercegnek érezhettem magam a 60. helyen.
A második futamot ismét általános visszahívóval kezdtük, de ez a tömeges korai rajton kívül a szélnek is köszönhető volt, ami konstans forgott jobbra. Ezután kb 40 perc pihenő következett, szél hiányában.
A második futamot ismét csak BFD-vel sikerült másodszorra elindítani.
Maga a rajtvonal eléggé szűkösre van szabva, nincs tér a futtatásra, ejtésre a rajt előtt. Gyakorlatilag hering módjára sorakozunk a vonalon, kormányevezve próbálunk sunyiban kis helyet csinálni.
Ha kiesel a sorból, véged.
A második futamban még trükkösebb volt a szél, én stabilan szar teljesítménnyel haladtam, míg Cigi a második kreutz végén bukkant fel a háttérből. Senki nem volt boldog…
Most már a légierő sem ünnepelt minket, úgyhogy leszegett fejjel sunnyogtunk be a célba 48-50 körül.
Első nap
“Sziasztok!
Ma volt az első két futam. A körülmények über szuperek: 23 fokos víz, 27C levegő, napsütés. Tegnap a próbafutamon 8-9cs szél fújt, ma feltekerték rendesen 15-20cs közöttire, tisztára mint a múlt heti Gardán csak kicsit forróbb a hangulat. A klub egy hatalmas sportcentrum a parton, több mint ideális. Minden nap 12 körül érkezik a szél, 60-90 fokról. Vannak benne szép szélfodulók is, ma mondjuk inkább a tonnákról szólt a verseny. Holnaptól kicsit gyengébbet mondanak, de eléggé megbízható a szél, legalább kicsit trükösebb lesz. Cigi most éppen vitorlát ragasztgat, olyan a vászna mint egy ékes népi pachwork. Én szomorkodom, behúztam a szokásos bfd-met nyomban az első napon. Ezért fölösleges volt kinn feszengeni a második futamban. Szerencsére van sör, ez segít a lelki sérülésekban. Gyakorlailag pályaszállásunk van, a klubtól bringával 2 perc.”
Vélemény, hozzászólás?
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.